fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar


Report Únor

Report Únor

  • Radka Bedečová
  • 18.3.2019
Milí rodiče,

zasílám stručné shrnutí nejkratšího měsíce roku, tentokrát ještě zkrácené tím, že dva týdny nechodily téměř žádné děti, takže akcí a aktivit bylo poskrovnu...

Únor jsme věnovali především pravidlům ve školce, respektive jejich opakování. Zaznamenáváme občas, že děti by rády ve školce běhaly, křičí na sebe, nechovají se někdy k sobě úplně hezky, a tak jsme si řekly, že nebude na škodu si naše školková pravidla zopakovat.

Takže jsme dva týdny trénovali želví chůzi, abychom si pamatovali, že se běhá venku a ne po chodbách školky nebo mezi stolky. Některé živější děti si to sice stále nepamatují, respektive pamatují, ale nedbají, ale nutno říct, že průměrná rychlost tryskodětí v prostoru školky se snížila :-).

Dále jsme si povídali o tom, jak se ve školce k sobě chovat (srdíčkové pravidlo). Že je lepší se na věcech domluvit než hrozit pěstí, hádat se nebo si nadávat. S tím souvisí pusinkové pravidlo, které nám říká, že nemluvíme sprostě, používáme slova jako "Prosím, Děkuji, S dovolením, Dobrý den, Na shledanou....". A tak Vám děkujeme za spolupráci, že tato slovíčka také jistě trénujete a běžně používáte i doma a v dalších situacích. Děti se například v divadle učí, že tam říkáme dospělým "Dobrý den" a ne "Čau", za příklad jim dáváme i to, že Vy, jejich rodiče, se v šatně přeci také navzájem pěkně pozdravíte. Pusinkové pravidlo nám také říká, že bychom neměli křičet moc nahlas, což se u některých dětí hůře koriguje, protože přirozené nastavení jejich hlasitosti je evidentně vyšší a nemůžou si pomoci :-).

Košťátkové pravidlo nám pomáhá při uklízení hraček na své místo. Doufáme, že toto trénují i doma a že Vám i ve svých pokojíčcích dokazují, jací jsou šikulové a že si po sobě umí dát věci do pořádku. 

A poslední, kapičkové pravidlo, souvisí především s hygienickými návyky, zejména s mytím rukou po použití wc a po příchodu z procházky. A také samozřejmě s tím, že vodou šetříme a nepouštíme ji zbytečně a při mytí s ní necákáme všude kolem.

Na konci tohoto bloku jsme s dětmi sepsali dohodu o dodržování pravidel a následně potvrdili její platnost otiskem dlaně.

Poslední únorový týden byl věnován tématu řemesel a povolání. Děti se seznamovaly s řemesly, při kterých vznikají nějaké výrobky, zahrály jsme si na kominíky, veterináře či malíře. S Ráďou vytvořily krásný komín plný kominíčků, také si s ní často hrají na sportovce při pohybových aktivitách, kdy jim staví skvělé opičí dráhy. Děti nám také říkaly, co děláte Vy, maminky a tatínkové. Některé odpovědi překvapily nejen nás dvě, ale především asi Vás, samotné účastníky ankety :-). Ať už maminky řídící letadla, tatínkové, co celé dny jezdí na čtyřkolce nebo maminka, která jen chodí do sklepa :-). 

V rámci každého tématu s dětmi hodně používáme knížky, stavíme tématické stavby z Lega, zpíváme, tančíme a vyrábíme. 

V současné době jsou již děti plně zadaptované na režim školky, vědí, jak to chodí při jídle, kde mají pití, jak se nalévá polévka a případně jak si po sobě uklidit nepořádek. Předškoláci už se těší na zápisy do školy, poctivě plní úkoly, je na ně spoleh a když zazlobí, většinou je stačí upozornit jen jednou. Se všemi dětmi pracujeme na soustředění se na činnost, aby věci dokončovaly, už u nejmenších opravujeme sezení u stolu, držení tužky a budujeme vytváření správných návyků při každodenních činnostech. 

tento týden nás čeká barevný týden, informaci s barvami oblečení jste již od Rádi dostali. Ve čtvrtek Vás ještě poprosíme v rámci Dne Downova syndromu, abyste dětem dali každou ponožku jinou, což symbolizuje rozdílnost chromozomů u dětí s tímto postižením. Povíme si o jinakosti a že je dobře, že nejsme všichni na světě stejní a že to být jiný neznamená být horší. V pátek, modrý den, bude projektový den na téma voda. Připomeneme si světový den vody a naučíme se něco o tomto důležitém živlu.